نقل و انتقالات آرشیو خبر ها
باید نگران فروش دیبالا باشیم یا خیر ؟ یک پیشنهاد بزرگ ؟

باید نگران فروش دیبالا باشیم یا خیر ؟ یک پیشنهاد بزرگ ؟

یوونتوس تابستان راحتی را نخواهد داشت و به نظر نمی رسد شرایط مجموعه بیانکونری برای حضور در نقل و انتقالات تابستانی خیلی آرام و بی دردسر باشد. این باشگاه برای بازگشتی قدرتمند و شایسته نیاز به تغییرات زیادی دارد، تغییراتی که شاید باید دو و یا سه سال پیش به فکرش می افتاد تا شرایط اینگونه رقم نخورد، با این حال نتایج فصل گذشته موجب شد تا مدیران سرانجام به فکر تغییر و تحول بیافتند اما برای تغییر باید برنامه داشت و در کنار برنامه بودجه قابل توجهی را نیز در نظر گرفت.

 

بودجه ای که همیشه در فصل نقل و انتقالات نگرانی های هواداران یووه را سبب میشود، سال هاست مدیران این باشگاه برای جذب مهره های موثر و بزرگ دنیای فوتبال خرج چندانی نمی کنند و تنها در مواردی اندک دست به خرید یک ستاره می زنند و در ادامه بازیکنانی که در سطح کیفی بالایی در خور نام یووه باشند را کمتر جذب می کنند.

 

امسال هم با وجود اینکه مدیران به همکاری لازم با اندره آ پیرلو در خرید و البته فروش بازیکنان مورد نظرش تاکید دارند اما به نظر میرسد همانند گذشته بودجه محدودی را برای این امر در نظر گرفته اند. این باشگاه در ابتدا به فروش بازیکنان نه چندان موثرش در فصل گذشته فکر می کند و بعد به در اختیار دادن بودجه برای جذب ستاره و یا بازیکن مفید و مورد نظر مربی. مشکلات به وجود امده که در زمان کرونا جهان را تحت تاثیر قرار داد به دنیای ورزش به ویژه باشگاه های بزرگ فوتبال صدمات زیادی زد و در این میان یووه نیز از نظر مالی با مشکلاتی روبرو شده که شاید در ادامه به کسر حقوق بازکنان در سال های اینده و حتی فروش بازیکنانی که دستمزد بالایی داشتند و حاضر به پایین آوردن دستمزد خود نیستند بیانجامد.

 

در این میان به نظر میرسد همانند فصل گذشته پائولو دیبالا، یکی از گزینه های مورد توجه برای فروش است، مهاجمی که تابستان گذشته را با سختی پشت سر گذاشت تا همچنان پیراهن بیانکونری را بر تن کند اما با ورود پیرلو و کسری بودجه باشگاه او یک بار دیگر توجهات را جلب کرده و می تواند مشکل گشای بیانکونری باشد.

 

طبق گزارش رسانه ها مذاکرات یووه و خورخه آنتون، مدیر او همواره با مشکلاتی روبرو میشود و توافق نهایی که موجب شود از آینده او کاملا روشن و شفاف صحبت کرد، حاصل نمیشود. با این حال شرایط مالی باشگاه ها در ماه های اخیر بهم ریخته و مسولین در نظر دارند با برنامه های مورد نظرشان تعادل را به باشگاه ها و بالانس مالی خود بازگردانند و در این راه مذاکره و رسیدن به توافق با بازیکنانی که حقوق بسیار بالایی می گیرند در برنامه اصلی شان جای گرفته و در صورت نرسیدن به توافق، فروش و خروج از باشگاه تنها راه حل پیش روی شان است.

 

هر چند که شرایط کیفی و فنی بازیکنان نیز برای مدیران و مربیان مهم است اما گویی اندره آ پیرلو چندان از وضیعت این مهاجم آرژانتینی یووه نیز راضی نیست و نمایش او در دیدارهای بزرگ نیز همواره با انتقاداتی روبرو بوده و این عامل مهمی ست تا یوونتوس در صورت داشتن پیشنهاد قابل توجه به فروش او فکر کند و حالا با آمدن این مربی جوان و البته کم تجربه به دنبال راهی ست تا بتواند هم او و هم یووه را سربلند نگاه دارد و در این راه؛ ابتدا می کوشد قدرت خود را در تصمیم گیری ها نشان دهد.

 

مطمئنا برای یووه با بودجه محدودی که مدیرانش در نقل و انتقالات در نظر می گیرند داشتن دو بازیکن بزرگ با دستمزد بالا سنگین است اما از سوی دیگر این گروه هدف ارزشمند و مهمی را سالیان زیادی ست که دنبال می کنند و می خواهند جام قهرمانی لیگ قهرمانان را بالای سر ببرند اما این جام بدون بازیکنان بزرگ و باتجربه و بدون سرمایه ممکن نیست و این دو راهی سخت و سرنوشت سازی ست که مجموعه مدیران و سران بیانکونری در آن گرفتار شده اند و باید برای رسیدن به رویای چندین ساله برای یک بار هم شده دست به جیب شوند و برای داشتن یک تیم یک دست و بزرگ همت کنند.

 

البته این به این معنا نیست که بازیکنانی که در سیستم و برنامه های مربی جایی ندارند را نگه دارند، حتی اگر این بازیکن، ستاره های فصل گذشته بیانکونری باشند، زیرا برای داشتن یک تیم یکدست باید بازیکنانی را در اختیار داشت که برای پیراهن باشگاهی که بر تن دارند ارزش قائل باشند و تمام تلاش خود را برای موفقیت آن انجام دهند. بازیکنانی که با بزرگ کردن شان جایی در ترکیب یووه کسب کرده اند نمی توانند برای رسیدن مسیر واقعی یک رویا چندان موثر و مفید باشند و سران یوونتوس باید مقتدرانه تر از قبل به فکر بازگشت شکوه بیانکونری برای بانوی پیر باشند.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
طناز احدی مقدم
طناز احدی مقدم«خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: